F1: McLaren MP4-26 Επίσημη παρουσίαση
H ΜcLaren αποκάλυψε με πρωτότυπο τρόπο στο Βερολίνο το καινούργιο της μονοθέσιο, την MP4-26, η οποία παρουσιάζει ενδιαφέρουσες τεχνικές λύσεις στην περιοχή των ψυγείων.
Η McLaren δεν ακολούθησε την τετριμμένη οδό, να αποκαλύψει δηλαδή το μονοθέσιο αφαιρώντας ένα πέπλο. Μερικοί μηχανικοί έφεραν σε γρύλλους το γυμνό πλαίσιο (χωρίς αμάξωμα, ελαστικά ή ρύγχος) στον υπαίθριο χώρο όπου πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση, με παρόντες αρκετούς οπαδούς. Κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο, καθώς οι ομάδες (και κυρίως οι κορυφαίες) προσπαθούν πάντοτε να διατηρούν μακριά από τα αδιάκριτα μάτια το εσωτερικό των μονοθεσίων τους. Κατόπιν, οι μηχανικοί συναρμολόγησαν ...MP4-26 και κατέφθασαν οι οδηγοί της McLaren, Lewis Hamilton και Jenson Button.
επιτόπου την
επιτόπου την
Παρακολουθήστε μια τρισδιάστατη ψηφιακή αναπαράσταση της ΜP4-26, και αν θέλετε... κάντε μερικά donuts μαζί της, στον ακόλουθο σύνδεσμο: mclaren.com/2011revealed.
Η McLaren MP4-26 παρουσιάζει μοναδικό σχεδιασμό ψυγείων που διαθέτουν εισαγωγές αέρα σχήματος L (στη δεξιά πλευρά, στα αριστερά το L είναι αντεστραμμένο). Με άλλα λόγια, οι οπές στις οποίες εισέρχεται ο αέρας παρουσιάζουν γωνία 90ο. Με αυτό τον τρόπο, δημιουργείται δυο αρκετά βαθιά κανάλια, μεταξύ του cockpit και των ψηλών άκρων των ψυγείων, μέσα από τα οποία περνάει περισσότερος αέρας προς την πίσω περιοχή και κυρίως, την πίσω αεροτομή. Η McLaren προσπαθεί με αυτό τον τρόπο να βελτιώσει την απόδοση της πίσω αεροτομής. Tα ψηλά άκρα των ψυγείων βρίσκονται σε περιοχή που ούτως ή άλλως η ροή του αέρα είναι ακάθαρτη, λόγω της μετωπικής επιφάνειας των ελαστικών. Δεν είναι η πρώτη φορά που έχουμε δει παρόμοιο σχεδιασμό αλλά είναι η πρώτη φορά που τον έχουμε δει να εφαρμόζεται σε τέτοιο άκρο. Τα ψυγεία της καινούργιας McLaren παρουσιάζουν πολύ έντονο σκάψιμο και στο κάτω μέρος τους (για να διοχετεύουν περισσότερο αέρα στο επάνω μέρος του διαχύτη), ενώ οι εξατμίσεις, σε αντίθεση με τις φήμες που είχαν κυκλοφορήσει, βρίσκονται χαμηλά τοποθετημένες στο πίσω μέρος του μονοθεσίου.
Παρατηρήστε τον πρωτοποριακό σχεδιασμο των ψυγείων. Το σύνολο ρύγχους-εμπρός αεροτομής είναι το περυσινό, όπως επίσης και η πίσω αεροτομή.
Η γεωμετρία της πίσω ανάρτησης της MP4-26 είναι pullrod, όπως και σχεδόν όλων των φετινών μονοθεσίων, πέραν της Ferrari και της Sauber. Στην έκδοση της παρουσίασης, η McLaren έφερε το περυσινό ρύγχος, με την εμπρός αεροτομή των τελευταίων αγώνων του 2010 και μια απλή πίσω αεροτομή, χωρίς το σύστημα ανασηκώματος του flap. O διευθυντής της McLaren, Μartin Whitmarsh προειδοποίησε: «Να είστε προετοιμασμένοι, δεν τα έχετε δει όλα. Νομίζω ότι υπάρχουν μερικά πολύ ενδιαφέροντα εξαρτήματα στο μονοθέσιο που μπορείτε να δείτε. Αλλά υπάρχουν μερικά μέρη που τα έχουμε αποκρύψει από εσάς και τον ανταγωνισμό μας».
Ο διευθυντής μηχανολογίας της McLaren, Tim Goss, δήλωσε: «Νομίζω ότι υπάρχουν μερικές πρωτοποριακές ιδέες στο μονοθέσιο, το μακρύ μεταξόνιο και τα ψυγεία σχήματος U είναι πιθανότατα τα πιο εμφανή παραδείγματα. Το KERS είναι, πλέον, μια ενσωματωμένη ενιαία μονάδα που βρίσκεται εντός του monocoque, κάτω από το ρεζερβουάρ βενζίνης. Το 2009, βρισκόταν στα ψυγεία. Η εισαγωγή αέρα για την ψύξη του KERS βρίσκεται ακριβώς κάτω από τον αεραγωγό του κινητήρα, στο roll hoop. Για μια ακόμη φορά ήμασταν επιθετικοί όσον αφορά το σύστημα απαγωγής θερμότητας του μονοθεσίου: έχουμε μια δεύτερη εισαγωγή αέρα στο κάλυμμα του κινητήρα για την ψύξη του κιβωτίου και των υδραυλικών».
Μια προσεκτικότερη ματιά στο εσωτερικό της ΜΡ4-26: 1) Ράβδος ανάρτησης που προδίδει τη γεωμετρία pullrod (σχολής Red Bull) στην πίσω ανάρτηση. 2) Πλέγμα εξατμίσεων με χαμηλά τοποθετημένες απολήξεις. Ωστόσο, αυτές δεν είναι οι πραγματικές εξατμίσεις που θα χρησιμοποιεί η McLaren φέτος. Η ομάδα έχει τοποθετήσει αυτό το σύμπλεγμα για να μην αποκαλύψει τον πραγματικό σχεδιασμό των εξατμίσεών της. 3) Ψυγείο νερού. 4) Ηλεκτρονικά. 5) Αεραγωγός κινητήρα. 6) Ρεζερβουάρ βενζίνης. 7) Κινητήρας. 8) Θερμικές ασπίδες, οι οποίες απομονώνουν τη θερμότητα που παράγουν οι εξατμίσεις. 9) Ψυγείο λαδιού για το κιβώτιο, τοποθετημένο πίσω από τον κινητήρα. 10) Εξαγωγή θερμού αέρα από το ψυγείο λαδιού.
Μέσα στο cockpit της ΜΡ4-26.
Ο Goss αναφέρθηκε και στις μεγαλύτερες προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει στο σχεδιασμό της ΜΡ4-26: «Για μένα, ήταν δυο: η ανάκτηση της αρνητικής άντωσης που χάσαμε έπειτα από την απαγόρευση του διπλού διαχύτη, και η πλήρης εκμετάλλευση των ελαστικών της Pirelli. Τα ελαστικά αντέχουν για περίπου 10 γύρους και το να τα κάνεις να διαρκέσουν περισσότερο αποτελεί μεγάλη πρόκληση. Οπότε, πρέπει να κοιτάξουμε προσεκτικά το στήσιμο και τις αναρτήσεις για να κάνουμε τα ελαστικά να διαρκούν».
Ο Goss παραδέχθηκε ότι όταν η MP4-26 θα κάνει το ντεμπούτο της στην πίστα της Jerez στις 10 Φεβρουαρίου, θα φέρει μεγάλες διαφορές με την έκδοση της παρουσίασης, ιδιαίτερα στην περιοχή του συνόλου εξατμίσεων/διαχύτη. Ουσιαστικά, δεν υπήρξε άρνηση της πιθανότητας η McLaren να υιοθετήσει σχεδιασμό παρόμοιο με της Renault, όπου οι απολήξεις των εξατμίσεων βρίσκονται στα πλαϊνά του οδηγού, κάτω από τις εισαγωγές αέρα των ψυγείων. Ο Goss δήλωσε: «Δε θα έρθει ως έκπληξη ή σοκ το γεγονός ότι η λύση στο μονοθέσιο σήμερα, δεν είναι αυτή με την οποία θα κάνουμε πάμε για δοκιμές ή θα αγωνιστούμε. Θα υπάρχουν μερικές άλλες λύσεις που θα εμφανιστούν σε άλλα μονοθέσια καθώς και στο δικό μας».
Οι περισσότερες ομάδες παρουσίασαν τα καινούργια μονοθέσιά τους με την περυσινή αεροτομή, αλλά η McLaren δεν αποκάλυψε καν το σχεδιασμό του ρύγχους, ενώ στο πίσω μέρος δεν υπάρχει κινούμενη αεροτομή, αλλά μια απλή.
O Lewis Hamilton δήλωσε στην παρουσίαση: «Ελπίζω ότι το μονοθέσιο θα αποδειχθεί πρωτοποριακό και όταν το πάμε στην πίστα την επόμενη εβδομάδα. Οδεύω προς το 2011 σε χαλαρωμένη, αλλά αποφασισμένη πνευματική κατάσταση. Δεν έκανα διάλειμμα κατά τη χειμερινή φυσική προετοιμασία και κατά κάποιο τρόπο, νιώθω όσο γυμνασμένος, συγκεντρωμένος και ανανεωμένος ήμουν ενόψει της πρώτης μου σεζόν στη Formula 1, το 2007. Αυτή είναι η 5η μου σεζόν στη Formula 1. Oπότε, ο στόχος μου για φέτος είναι να διασφαλίσω ότι όλα θα συνδυαστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και ότι, όπως πέρυσι, θα έχω τη δυνατότητα να παλέψω για τον τίτλο μέχρι τον τελευταίο αγώνα. Φυσικά, ο Jenson και εγώ θα αγωνιζόμαστε μαζί με άλλους τρεις πρωταθλητές το 2011, και αυτό είναι ένδειξη της ισχύος της Formula 1 αυτή τη στιγμή».
Ο Hamilton, αναφέρθηκε επίσης και στους επιπλέον ελέγχους που θα έχουν να διαχειριστούν στο τιμόνι οι οδηγοί φέτος, με την επαναφορά του KERS και την παρουσίαση της κινούμενης πίσω αεροτομής: «Βρισκόμαστε πάντα στο όριο έτσι κι αλλιώς, οπότε εάν μας δώσεις περισσότερα να κάνουμε μας βάζεις περισσότερο στο όριο. Αλλά είμαστε όλοι στο ίδιο πλοίο, εκτός από αυτούς που δεν έχουν KERS. Για τις ομάδες, είναι πρόκληση να το κάνουν όσο το δυνατό πιο απλό για εμάς να χρησιμοποιήσουμε αυτές τις συσκευές. Οι μηχανολόγοι μας έχουν σκεφτεί μερικές καλές ιδέες για εμάς, οπότε είναι αρκετά εύκολο να το χρησιμοποιήσεις. Εντάξει, όταν βρισκόμαστε με τέρμα γκάζι σε γύρο κατατακτήριων δοκιμών, το να χρησιμοποιήσεις το KERS και την αεροτομή μπορεί να είναι αρκετά δύσκολο, αλλά στους αγώνες θα πρέπει να είναι πιο εύκολο».
Μια πιο κοντινή ματιά στο σχεδιασμό των ψυγείων.
Ο έτερος οδηγός της McLaren, Jenson Button, δήλωσε για τη σεζόν του 2011: «Αυτή η ομάδα θέλει να κερδίσει το Παγκόσμιο πρωτάθλημα. Έχουμε ένα θετικό πλάνο για αυτή τη χρονιά και ανυπομονώ να πάμε στο Μπαχρέιν και να ξεκινήσουμε τη σεζόν δυνατά, γιατί αυτό είναι απαραίτητο. Νιώθω πολύ πιο οικεία τώρα, πολύ πιο χαμηλά στο μονοθέσιο, πιο άνετα. Νιώθω σα να είμαι μέρος του μονοθεσίου. Δεν το έχω οδηγήσει ακόμα, φυσικά, αλλά νιώθω καλά. Εγώ είμαι ο περιοριστικός παράγοντας, γιατί είμαι ο ψηλότερος οδηγός (της ομάδας). Αλλά είμαι ευχαριστημένος που ακούγεται η φωνή μου».
Ο Βutton πιστεύει ότι η μετάβαση στα ελαστικά της Pirelli θα τον βοηθήσει φέτος: «Οι προσομοιώσεις μας πριν την έναρξη της σεζόν δείχνουν ότι τα καινούργια ελαστικά της Pirelli θα πρέπει να ταιριάζουν καλά στο δικό μου οδηγικό στιλ, οπότε ευελπιστώ ότι θα έχω τη δυνατότητα να αντλήσω ένα καλό πλεονέκτημα από τα ελαστικά κατά τη διάρκεια των αγώνων. Μου αρέσει η αίσθηση του ελαστικού. Έχει σταθερό πίσω μέρος όταν εισέρχεσαι σε γρήγορες στροφές, έχεις σταθερό πίσω μέρος όταν φρενάρεις για αργές στροφές και αυτό είναι κάτι που πραγματικά χρειάζομαι στο μονοθέσιο. Είμαι ευχαριστημένος με αυτό το βήμα. Υπάρχουν τομείς όπου είναι πιο αδύναμο από τα προηγούμενα ελαστικά, αλλά αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο έχει κατασκευαστεί. Απλά αλλάζεις το ζύγισμα του μονοθεσίου για να ταιριάζει σε αυτό. Θα υπάρχει κατάπτωση στο μαλακό ελαστικό και θα πρέπει να το προστατεύεις, αλλά πρέπει πάντα να υπάρχει μια ισορροπία. Θέλεις να είσαι γρήγορος σε ένα γύρο και θέλεις να είσαι γρήγορος και σε μεγαλύτερα stint, οπότε υπάρχει πάντοτε κάποιος συμβιβασμός. Είναι αν θα μπορέσεις να βρεις το συμβιβασμό ή όχι. Το ίδιο το ελαστικό είναι προφανώς πολύ διαφορετικό από τo Bridgestone. Δεν εννοώ διαφορετικό με κακό τρόπο, απλά είναι διαφορετικό ελαστικό όταν το οδηγείς. Στον ένα γύρο, το ένιωθα πολύ δυνατό και σε περισσότερους γύρους, με το πολύ μαλακό ελαστικό έχεις αρκετή κατάπτωση. Αλλά αυτό ήταν κάτι που περιμέναμε, κάπως, και πιθανότατα αυτό θέλουν και οι θεατές, δυο διαφορετικά ελαστικά σε έναν αγώνα, που πραγματικά ξεχωρίζουν και είναι διαφορετικά. Νομίζω ότι θα το έχουμε αυτό φέτος».
Φ.Λ.fab@4troxoi.gr
Διπλή εισαγωγή αέρα επάνω από το κεφάλι του οδηγού. Η εμπρός για τον κινητήρα, η πίσω για το ψυγείο λαδιού των υδραυλικών του κιβωτίου, το οποίο είναι τοποθετημένο πίσω από τον V8.
Μια άλλη οπτική γωνία των καναλιών που δημιουργούνται από τη διαμόρφωση L των ψυγείων της ΜΡ4-26. Εμφανής η εξαγωγή θερμού αέρα από το ψυγείο λαδιού του κιβωτίου, στην ουρά του καλύμματος του κινητήρα. Ογκώδη τα πτερύγια στο εσωτερικό της πλήμνης των τροχών. Ευθύγραμμα ημιαξόνια, διαχύτης ενός επιπέδου, όπως ορίζουν οι κανονισμοί.
πηγη:www.4troxoi.g
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου